Mina, veebiõpetaja?
Ei ole võimalik!
Esiteks ei ole võimalik, et mina naudin nii väga õpetamist. Aga jaa – ma lausa armastan seda!
Teiseks pole võimalik, et mina olen leidnud veebis õpetamise eelised ja kasutan neid täiega. On nii!
Kolmandaks – ka koosolekud, intervjuud ja vestlused raamatute kirjutamise jaoks on veebis parimad.
Minu eelarvamus ja vastumeelsus veebis täisvõimsusel tegutsemise asjus oli eelarvamuslik.
See oli tingitud sundusest, mille pandeemia tekitas. Igas eas inimeses elab sisemine laps, kes ei taha seda, mida vägisi peab. Kui lisada paratamatusele motivatsioon, selgub – ongi hea!
Keeli õpivad ja täiskasvanuna kooli tulevad motiveeritud inimesed. Nad teavad, miks-mida-kelle jaoks. Iseendale. Et sooritada eksam ja saada dokument, mille abil tõusta parema palgaga töökohale, mis tagab elukvaliteedi säilimise ka siis, kui arved on makstud.
Teadlik õppija on väga erinev puberteetikust, kes koduõppe ajal paneb voodist väljumata digitunni mute’i peale ja elab haridusest häirimatult oma elu. Olete märganud – toit ja sõbrad, suhtlusringkonnad ja eneseväljendamine – kõik on neil sealsamas. Voodis – häirimatult. Olgu nii.
Keeleõppijatel on veebis ülisuur keskendumine, distsipliin ja silmside.
Veebikooli kasuks keeleõppel räägib ka talupojamõistus. Mina ei sõida Raplast Kohtla-Järvele ega Kopenhagenisse ega vastupidi. Seega jääb füüsiline ja finantsiline koormus ja kulu mõlemale poolele, õppijale ja õpetajale olemata.
Ma ei ole kodus arvutikaamera ees endast kõike andes metaversioon ega replikant – pigem ülimalt kontsentreeritud mina.
Kehaliselt kohal olev mina võib hajuda – ununeme aknast välja vaatama, hiilime kohvi keetma ja pissile samal ajal, kui õpilastel on iseseisev töö.
Tegelikult peab õpilane olema õpetaja pidevas ja katkematus mõjuväljas.
Veebitund kindlustabki täieliku kohaloleku ja keskendumise.
Meil on silmside.
Me oleme ülimalt täpsed.
Meie distsipliin on vabatahtlikult ja iseenesest ülim – ei saa pruukida risustatud keelt ega klounaadi teha.
Nende akadeemiliste tunnipaaride ajal – üks seanss poolteist tundi – olen jaole saanud, kui palju vene ja inglise keelest laenatud vandesõnu ja vulgarisme mina, magister, kasutan. Ise seda märkamata. Ma pole tundi andes libastunud, aga kinni püüda ja alla neelata on nii mõndagi olnud.
Olles arvutikaamera ees luubi all, püüad õhust õpilase olemust – see päästab valla loovuse. Tood spontaanseid näiteid, mis sünnivad õpilasest enesest.
Adud teisel pool oleva kaaslase meeleolu – ja teed talle intuitiivseid kingitusi.
Õ-täht? Aga palun! ÕDE POLE ÕEL, EHKKI TA ON TERAV NAGU ÕMBLUSNÕEL 😀
Ö? Juttu ööbiku ja öökulli vahekordadest jätkub kauemaks 😉
Ü? TEIL, PROUA, ON KAUNI MANIKÜÜRIGA KÜÜNED – KASSIL, KES PÜÜDIS TEIE KLAVIATUURIST JUST ÜLE KÕNDIDA, ON KÜÜNISED.
Kuulates kaug-partneri lootusi ja unistusi õpetad talle vahelduseks ja värskenduseks midagi naljakat – nagu näiteks PÕDRAPULLIMULLIKAS. Saad tuttavaks tema koertega ning laulad koos temaga eestikeelseid laule – misjärel teed tema venekeelsele lemmiklaulule eestikeelsed sõnad. Nii ongi!
Ja kingituseks kaaslase perele, kelle liige per-veeb üheksa kuud kuni eduka keeleeksamini oled, kirjutate koos kirja: MA OLEN SINUGA ÕNNELIK 100 AASTAT. ARMASTAN SIND. OLED KALLIM KUI MILJON EUROT.
Teate ju küll, kui oluline on osata igas maailma keeles armastust avaldada.
Pärast neid kahte akadeemilist tundi mõtled ja tajud veel mõnda aega, nagu tema – õue minek ja hoogne liikumine värskes õhus aitab rollist välja. Järgmise veebikooli siseneja jaoks valmis.
25. juuli 2019
Mina ei ole seepi keetnud ega küünlaid valanud. Mitmed minu kallid kaasteelised on. Mõni on koos oma magistrikraadiga saanudki õnnelikult pühendunud Meistriks sel alal. Teised vahevariante otsinud kingivad eluloolise teivasjaama toodangut tänagi sõpradele. Ka …
22. juuni 2019
Anubise nõiakatel keeb Tallinnas Pärnu maanteel Tondi ärikeskuse kõrval… Tallinna vangla ja kriminaalhoolduse majas. Kõik on kõige ja kõigiga seotud – Eesti legendaarsemaid šamaane Anu Pahka ning temaga samas Anude nõiakatlas taipajatele tervenemist tempiv Anu …
09. mai 2019
Kati S.V. Murutar MINA OLEN peegel: Võtan laste ja loomade abiga ühendust oma kõrgema Minaga ning juhendan ka Sinu teekonda Sinuni 😉 Millega tegelen? Jumal lõi inimese enda näo järgi. Inimene ei mäleta seda. …
04. mai 2019
Korraldame kontserte, etendusi, koolitusi ja tseremooniaid. Pakume peredele ja sõpruskondadele kvaliteetaja veetmiseks sõudepaate. Peame ponikooli. Võimaldame esialgu mõõdukal, edasi massiivsel määral majutust. Maalime ja tantsime, ehitame ja täiustame, õpime ja õpetame.
27. august 2017
Noortestuudio Mina Olen Lastestuudio Mina Olen tegutseb Raplamaal Kuusiku Altveski Loovuskosel. Stuudio kasvas välja Altveski esimese kultuurikeskusena toimimise suve lavastusest „Südamesalu salavägi“, kus mänginud lapsed osutusid ääretult võimekateks-andekateks-suutlikeks. Nende hulgas keerukate kodude lapsed, …
12. jaanuar 2016
Soone Saara ja Murutari-tütarde aasta 2016 Jaanuar Täisringi kevadtuur ja raamatu esitlemine Eelmisel aastal 21 täissaali-etendust andnud Täisring – indiaanlane mõisavalitsejaks on nüüd raamatuna ilmunud – koos saamisloo ja tänase Eesti kultuuri- ja …
18. detsember 2015
Kohtumine „teater | valik” 12. jaanuaril kutsuvad Eesti Teatri Agentuur ja Eesti Etendusasutuste Liit kõiki jagatud mõtete sarja kohtumisele „teater | valik” Tallinna Linnateatri väikeses saalis. Kaks korda aastas toimuv sari „teater | …” viib kokku …
18. detsember 2014
Loomad lilleaias ehk – viin ja nuga! Kevadega koos tärkab isu uue elu järele ka oma ümbruses. Kevadeti võetakse kutsikaid ja kassipoegi, jänkse ja tibusid, põrsaid ja lambaid, sest kevadine lapsemeelsus tekitab tunde, et suvi …
31. august 2014
Taimeturgutus kui vastutus taltsutatud elu eest Vabaduses elav, looduses oma ema kõrval taimi tundma õppinud hobune-lehm-lammas-kits sööb igal elujuhtumil õigeid taimi, mis on talle just sel ajal ja puhul head ja tervendavad. Kui inimene on …
14. august 2014
Koduõue laupäevakool ametivalijatele Kati Saara Vatmann Sagedamini kui kunagi varem arutlevad lisaks lastele ja noortele ka 30-70aastased, kelleks tahavad saada. Uus hea ilm loob uusi ameteid. Ühendab kutsumused omavahel uutesse seostesse. Eeldab lapsevanematelt ja õpetajatelt, …
31. mai 2014
Hinga, kullakene… Hobusekasvatajatel on sassis kodud, määrdunud riided, räpased autod – ja õnnelikud hobused. Selline tõdemus näitab end eriti ilmekalt just kevadeti, kui sünnib see, mille nimel kõik see. Ja see kirjeldus kehtib üldse loomainimeste …
25. aprill 2014
Minu kallid härjapõlvikud „Poisid, jätke järele!“ Mu väike tütar ei keera enam peadki, kui koolitööd segava põmmutamise suunas sedasi kähvab. Põmmutatakse akende pihta. Nii elutoas minu kirjatöönurgas kui tütre toas. Mõlemad aknad on metsa poole …
26. veebruar 2014
Tajataja TEAB Lapsed teavad. Väikesed inimesed püüdlevad hobuste poole. Olgu nad pilvelõhkujate või agulite asukad – ikka joonistavad-voolivad hobuseid, neelduvad hobusefilmidesse ja lõpuks selle võimsa olendiga silmast silma kohtudes saavad eksistentsiaalse vapustuse. Alati. Mu enese …
10. detsember 2013
Ja saagu teid palju… Kirjutan raamatu. See pole (aja)kirjaniku puhul ime. Ent ma kirjutan loomapidamise raamatu. Õieti loomadega koos elamise raamatu pealkirjaga „Aabrami loomalausujad“. See on oma kogemuste põhjal kogunenud teadmiste ja tunnetuse – eks …
19. november 2013
Kapten Hillar “Killer” Kuke kahemastilise Marthaga Caledonia ja Göta kanaleid pidi koju Kati Saara Vatmann 2005 Ühel sulnil suvepäeval ütles Alo, et läheb jälle jahtlaev Marthaga seilama. Tema kapten ja omanik Hillar Kukk oli koos …